U bent hier : Onthaal » Leven in Schaarbeek » Sociale hulpverlening » OCMW van Schaarbeek » Administratie » Human Resources van het OCMW-personeel

Human Resources van het OCMW-personeel

Gemeentediensten

Dienst Human Resources 

Adres 
Bestuurszetel + briefwisseling: Vifquinstraat 2 - 1030 Schaarbeek 
Kantoor : Thomas Vinçottestraat, 18
 
E-mail : Contact 

Verantwoordelijke  
Directrice Human Ressources : Corinne Sonkes
Loopbanen: Tanya Sidiras 02/247.81.16
Lonen: Dina TSIMOPOULOS 02.247.81.27
Management & Organisatie: Christine Libeer 02/247.81.21   

Secties

Loopbaanadministratie

  • Beheer van de aanwervingen en pensioenen, follow-up van de administratieve toestand van de beambten (Raad voor maatschappelijk welzijn. en van het Vast bureau)
  • Opstellen en dagelijks beheren van administratieve dossiers
  • Beheer van eervolle onderscheidingen
  • Beheer van de aangiften van arbeidsongevallen en de «collectieve verzekeringspolis» in samenwerking met de IDPBW adviseur
  • Beheer van de aanwervingsmaatregelen (follow-up + implementatie)
  • Opstellen van ontvangsten- en uitgavencertificaten (terugvordering arbeidsongevallen en subsidies gebonden aan aanwervingsmaatregelen)
  • Beheer van gegevensbanken en boordtabellen + parametrisering
  • Beheer van diverse specifieke projecten

Loonadministratie

  • Time Management (verloffiches - invoer van prestaties)
  • Vereffening van wedden
    • Voorbereidingswerkzaamheden:
      • Invoer van nieuwe dossiers
      • Berekening en controle van overuren van het verzorgend en verplegend personeel
      • Berekening en controle van maaltijdcheques
    • Weddenberekening (ziekteverlof / arbeidsongevallen / uittredingsvergoeding)
    • Regularisatie van wedden en afsluiting
  • Beheer van de RSZ aangiften
  • Intern factuurbeheer (terugvordering wedden)
  • Opstellen van ontvangsten- en uitgavenattesten na interne facturatie
  • Opstellen van documenten voor de jaarlijkse voorheffing + aangifte bij het Ministerie van Financiën
  • Begroting (prognoses en wijzigingen)
  • Beheer van vakbondspremies + berekening van de premies voor arbeidsongevallenpolissen

Management & Organisatie

  • Organogrammen (ontwerp en follow-up)
  • Beschrijving en follow-up van opdrachten van de diensten
  • Functiebeschrijvingen (ontwerp, mededeling, beheer en continue update)
  • Aanwervingen (ontwerp, procedures, werkaanbiedingen en actieve deelname aan de selecties)
  • Evaluaties (ontwerp + mededeling + follow-up)
  • Driejaarlijks opleidingsplan (ontwerp, follow-up en administratief beheer)
  • Selectie- en/of promotieonderzoeken (reglementen en organisatie)
  • Interne mededelingen inzake personeelsaangelegenheden (opmaken en verspreiden van HR nota's
  • Cursussen Nederlands van sociale promotie (procedures, inschrijvingen en follow-up) + gegevensbank en follow-up Selor.

Laatste wijziging: 28/01/2014

Naar boven

Praktische info